måndag 25 januari 2010

Limpan med ett Leende

Årets bästa söndag! Här följer historien om min första riktiga dejt med mr Januari:
Vi möttes upp i Pildammsparken, och som tur var hade han inte planerat för skridskoåkning eller något annat käckt. Vi satt på en självuppblåsbar luftmadrass, pratade och tittade på hundar och barn. Pildammsparken är för övrigt en oerhört vacker park, särskilt med snön och isen. Samtalet fungerade fint, jag hade förberett mig genom att skippa x antal öl under lördagskvällen eftersom inget dödar småprat mer effektivt än bakfylla.
När vi började frysa gick vi hem till mig (älskar att allt är på gångasvtånd i den här stan!) och drack te, pratade lite till och utbytte blickar som bara betyder en sak. Fina stunder följde, och som jag skrev till Malin, jag tror jag är lite kär.
Mindre än två timmar efter att mr Januari lämnat lägenheten fick jag ett sms från mitt ex i London. Han ville "kolla så att allt var bra, och att vi fortfarande är vänner" Booty call! Jag luskade ut att dejtandet med Den Nya Kvinnan inte går så värst bra. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen..
Inte för att det egentligen finns några hatiska känslor mellan oss två, men det känns otroligt skönt att veta att man är saknad.

tills nästa gång - adiós amigas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar