måndag 22 mars 2010

anekdot från alperna

Ett halvår efter studenten åkte jag till Zell am See, en liten skidort i närheten av Salzburg, Österrike. Jag hade inte mycket till aning om vad som väntade mig, då min naiva bild av skidsäsong innehöll sol, snö och möjligen lite glüwein då och då på alptoppen.
Det skulle visa sig att jag hade fel. Brutalt fel!

Jag hade skaffat mig ett jobb på en irländsk pub, genom mailkontakt med en svensk man som ägde en annan pub i Zell am See (med namnet Crazy Daisy). Det visade sig senare att denna svenska man var kokainkung i den lilla österrikiska alpbyn.

En av mina "kärleksrelationer" under skidsäsongen var med en kille som kallades Frodo (inte utan anledning...) Relationen började samma kväll som jag fick sparken från den irländska puben, där även Frodo jobbade.

Vi möttes av en slump i en hotell-lobby.
Jag gick fram till honom och sa:

jag har fått sparken idag, så ikväll ska jag bli full och ligga med någon. Hittar jag ingen annan så tänker jag ligga med dig.

Och mycket riktigt, efter en lång utekväll var det jag som knackade på Frodos dörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar