tisdag 6 april 2010

Bitterfittan

Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Jag orkar inte städa och jag orkar inte tjata på Jonatan.
Idag skulle han städa köket var dealen eftersom jag kämpade mig hem från Allfrukt med två oerhört tunga och billiga matkassar.

Städa köket the Linn version innebär plocka undan allt, torka av alla arbetsytor och bord(skåpsluckor osv om det är storstädning på G), sopa golvet samt kolla igenom kylen så att där inte står gammal mat.

Städa köket the Jonatan version innebär tydligen plocka ur diskmaskinen, plocka i den smutsiga disken samt tömma några mjölkpaket på deras sista droppar och lägga dem till återvinning.
Köksbordet lämnas smuligt (torka av direkt när du har ätit istället!!!) , bänken är kladdig, spisen är sölig och i kylen ligger en två veckor gammal halv falukorv.

Jag blir alldeles matt.

Min plan i nuläget är att helt enkelt vänta ut honom. Han är ju inte dum i huvudet och städning är inte svårt.

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar