tisdag 18 maj 2010

den uteblivna (?) dejten

Det blev inget Debaser för mig idag. Klockan är dock kvart i två, och jag har umgåtts med mina alkis-klasskamrater hela dagen och kvällen.
Jag är alltså rätt så trött i huvudet, men vill hemskt gärna ha era synpunkter!! så därför återger jag ordagrannt min sms-konversation med Debaser-killen:

L: Hej hej! Hoppas du haft en bra helg. Fortfarande sugen på Debaser? När passar det dig?

M: Tja! Ja, det är jag, börjar bli orolig att det är stängt bara! Står inget på hemsidan, har du koll? Slutar jobba vid tolv, så efter det är jag good to go.

L: Tolv kanske är lite sent. Eller inte, jag är ledig imorgon. Vi kan väl höras när det närmar sig? Har ingen koll på vad som är öppet, kan försöka kolla sen.

(typ 5 timmar senare, kl 1 på natten) M: Fan vad hårt liv man lever. Slutade precis, är helt död, och jobbar tydligen tidigt imorgon. Det betyder iofs att jag slutar tidigt också! Höras imorgon? Puss

Och som det viljelösa våp jag ibland tenderar att vara...

L: Jag lider med dig, så sett är studentlivet fantastiskt - inga långa arbetspass! Jag ska vakta barn imorn mellan halv fem och sju ungefär, vill du ses typ runt åtta?

Enus tror att han missuppfattat dejt-intentionen från början, och trott att jag ändå skulle vara på Debaser ikväll, och att vi typ kanske skulle mötas upp sådär löst som vanligt. F tycker att det är uppenbart att han ser det som ett booty-call, ses kl tolv - ta en öl ute - hem och ligga.

Mitt sinne är inte upplagt för reflektioner idag. Men jag har gått från att tycka det var supercharmigt av honom att skriva puss på facebook till att tycka att det är ganska tacky och knepigt eftersom vi aldrig har pussats. Och pussen i det sista sms:et? Wtf?

Något som dock kändes otroligt skönt, som alltid, var ett sms från Marc - sweet dreams - Om nu den här Debaser-killen visar sig vara helt dum i hela huvudet så behöver jag inte gråta över spilld mjök (hö-hö).
Nu är det definitivt dags att sova.
Godnatt mina kära vänner!

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar