måndag 31 maj 2010

Hej jag har inga principer.


Satt inloggad på facebookchatten och "pluggade" idag i skolbiblioteket.

Såg att Debsy var inloggad. Jag höll ut i ca 10 minuter innan jag skickade iväg ett hej.
Vi pratade festande och dåliga vanor, varpå han nämnde att han har vodka kvar hemma sen helgen. Ska vi blanda den med rödvin och cola? frågade jag. Inga principer. Inga principer!

Det var som i en gammal Disneyfilm, där den lilla djävulen övertalade mig att tro att hans vodkanämnande var ett initiativ som jag borde följa upp. Den lilla ängeln låg avdäckad efter ett rejält slag i huvudet från den lilla djävulen. Han nappade såklart, jättepeppad och positiv. Vi skämtade och pratade en stund till. Om Elsa Billgren, barn som röker, och rabarberpaj. Sen frågade jag när han vill dricka vodka. Alltid! sa han. När vill du baka paj?
Jag berättade att jag lämnar Skåne till helgen, han sa att han är ledig tisdag onsdag.
Sen fick han plötsligt superbråttom till jobbet. Han skrev att vi får planera sen.
Min spontana reaktion var att även om tiden stämde, så att jättebråttomheten var helt rimlig, så fick han bråttom vid ett väldigt lägligt tillfälle om han nu faktiskt inte vill träffa mig.
Den lilla ängeln vaknade till liv här någonstans, och viskade vackra ord till mig om hur lite jag faktiskt bryr mig om det här. Att det inte är personligt mot mig om han inte vill ses mer, det beror i så fall på att han antingen är en duge eller att han helt enkelt lever i en lite lätt kaotisk situation just nu, med ett nyss avslutat långt förhållande.
Några timmar senare satt jag återigen och "pluggade" vid facebookchatten, denna gången hemma. Återigen såg jag att han var inloggad, men lyckades hålla mig själv från att skriva något.
Då sa det pling! Jag tycker att vi ska baka paj imorn, du och jag.
Så nu var det bestämt. Imorgon blir det rabarberpaj för mig och Debsy. Jag ska cykla dit förutsättningslöst, men med kondomer i väskan.
Kanske möjligen säga något om att jag tycker om honom, hittills har ju jag varit oerhört restriktiv med mina komplimanger. Kanske säga något om att jag hoppas att han är singel i september när jag kommer tillbaka till Malmö.
Jag har ju redan lovat honom en guidad tur i Götet i sommar.
/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar