måndag 17 maj 2010

Mansridern del 1.


Min första kille O, vad lärde jag mig av honom?

Jag lärde mig att jag inte bara var den personen som de i högstadiekorridoren sa åt mig att jag var och att jag borde vara. Du är så mycket större än du tror..

Jag lärde mig att föräldrar till femtonåriga och artonåriga barn är mer nojiga än vad de vill utge sig för att vara. Att det kanske är legitimt och förståeligt att de vill se mer än ett par skor av den som kallar sig deras dotter pojkvän.

Jag lärde mig att den som har ansvar för sin egna sexualitet är i sist och syvende man själv. Förvisso har den andra personen ett stort ansvar och det sista man vill är att ligga med 80 kg rå-ego men man måste själv tala om hur man vill ha det för ingen kan läsa ens tankar.

Jag lärde mig också att otrohet är en dålig idé och att man skall lita på vad magkänslan säger för den ljuger aldrig och i det här fallet skrek den ju egentligen högt när det var dags att göra slut till förmån för F. Synd bara att jag var fruktansvärt seg och drog ut på det i flera månader.

Jag lärde mig också att det är i princip omöjligt att försöka kamma ut ett stort, ljuslockigt hår med en vanlig borste. I själva verket är det oerhört plågsamt också även fast den som håller i borsten lägger in så mycket kärlek som det bara går.


Tack O. Vi hade ett underbart 2003. Du var min första och jag minns det året med stor värme.

/tigerkvinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar