onsdag 19 maj 2010

playin' it cool

Först en liten anekdot: Mr Marriage Material ringde mig kl åtta i morse, alldeles förvirrad. Han var i skolan och undrade var alla andra var. Vi hade föreläsning kl ett. För att kompensera mig för väckningen bjöd han mig på glass. Sweetheart!

Varje gång jag varit ensam idag har tankarna vandrat till natten igår. Mysleendet har spridit sig i mitt ansikte.
Men tankarna har hållt sig där. Jag kanske lärde mig något av veckorna med mr Januari. Att inte springa händelserna i förväg. Att ta något för vad det är. Närvarande i nuet osv.
Eller så är det tanken på sommaren långt ifrån Malmö plus nästa helg i London som håller kyrkklockorna ur mina öron.

För jag har inte hört av mig idag. Jag har inte ens varit sugen på att göra det.

Eller kanske är det att jag känner mig säker. Det känns för en gångs skull som att mannen lägger lika mycket energi på projektet som jag gör. Jag känner mig inte i underläge, snarare upplever jag någon slags känsla av jämnvikt.
Jag vet inte vad som kommer hända i helgen. Min förhoppning är väl kanske att sova ihop en natt.
Planen är i alla fall att höra av mig på fredag, om inte facebook-chatten gör sitt dessa dagar.

Nu ska jag sova och drömma söta söta drömmar

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar