söndag 9 maj 2010

Stureplansprofilen

Jag vistades bland Stockholms unga societet under natten och mer specifikt på Spy Bar, Stureplan, Stockholm.

Shotsen, ölen och drinkarna flödade men även gurkor, sallad och varmkorv till min stora förvåning!

Alla som är något var där, alla som kommer att bli något var där, alla som har varit något var där. Alla var där helt enkelt!

När jag då står nere och röker vid tresnåret, det regnar och massor av människor står och trängs för att ta skydd från regn och för att dregla sig in i hysterin, så ser min medkämpe N "där är din grabb ju!!". Jag tittar och ser en mörkhårig, vacker man med den där ofantligt charmiga blicken och den lilla locken som hänger fram över ögonen som skapar ett draperi av erotik. Hans rödrutiga skjorta sticker fram lite lätt under skinnjackan, precis som jag vill ha det! Å herregud har jag legat med den här killen!!??

Vi går fram och tjötar, han mindes mitt hela namn och jag sa "haha jag kommer inte ens ihåg vad du heter". DUM! Vi går in igen och hänger till stängning och jag följer med honom hem. Värt! Eller...

Jag inser under kvällens lopp att den överdrivna machostil han har förmedlat hela kvällen, som jag trodde var ironisk och påklistrad inte alls var det utan det enda som han hade i persolighetsväg. Jag förstod inte hur jag kunde ha så glorifierande bilder av honom och vår första natt tillsammans. Igår var som att vakna upp en regnig, grå måndag och tvingas gå upp för tidigt till en sen buss och bli blöt enda in i trosorna. Min lilla fantasibubbla om den oändliga natten med sexguden den mörkhåriga prinsen blev ihjälstucken och dog.

Han kallade fenomenet fir (aka favorit i repris),

"ska vi fira"! Charmigt, NOT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar