torsdag 11 november 2010

Af teater

Okej här kommer onsdagskvällen:


Tänk er själv. dramakursen med stort D. Minst en halvtimmes avslappning varje gång. "spänn skinkorna!!!!" "slappna av i säääätesmuskulaturen" Ni vet.

Sen olika sinnesövningar vilket ungefär går ut på att " låtsas duscha i 30 minuter". Sen ska alla berätta hur det känns. Där sitter vi. Mitt emot mig af teater-killen. Laddad stämning.
Alla ska grabba tag i varsin kroppsdel på varandra och skaka så att personen slappnar av. Jag bryter ihop inombords. Asgarvet bubblar upp i kroppen. Jag får hans fötter. Han får mitt huvud. Han säger att jag är stel. tro fan det.


Efter pausen i mitten skall jag och en annan tjej spela upp en scen som gogo-dansöser. Jag har en svart liten kimono, horiga skor, rosa bh. slaskporrigt. Blir så nervös att jag ser stjärnor. Går åt helvete första gången. Vi får spela upp fyra gånger. Jag kan inte se honom i ögonen. Jag känner mig vimmelkantig.

Efteråt säger han snabbt hejdå och går därifrån. Vad fasen. Är han arg på mig tänker jag?? Vi brukar alltid ha sälle till tunnelbanan.
Men vill inte stå där som en hund med svansen mellan benen. Så jag slinker också iväg. Ut i hammarby sjöstads-kvällen. När jag har gått hundra meter märker jag hur min telefon vibrerar i jackan. Det är han som undrar var jag har tagit vägen. Han har ju bara gått på toaletten.

Vi går tillsammans och fnissar åt den här kursen. Han peppar mig och sa att scenen blivit bättre och bättre. (ja ja ja) Sen fyrans buss. vi åker hem till mig. Sitter där, på mitt flickrum och pratar. Han är så oerhört trevlig. Vi har verkligen roligt tillsammans. Vi pratar strunt och allvar och sen berättar han att den där tjejen i lund är ute ur bilden.
Vi pratar lite till, lite närmre varandra. Sen säger han, "hur länge ska det ta innan vi börjar hångla då".

jag säger att han får ta första steget. Vi fnissar. och sen hånglar vi. Jag är blyg. Det är fint. Sen åker han hem. fråga mig inte varför. Men kanske lika bra. Hela min säng är full av svarta krulliga hårstrån. och de kommer ju inte från några könsorgan om vi säger så....
hade varit lite pinigt kanske att behöva förklara från vem de kom ifrån...


/tiger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar