söndag 14 november 2010

Limpan pathétique!

Jag sitter med tända ljus i mitt 175kvm's palats i Malmö och söndagsmyser. Har gjort egen müsli och satt upp en hylla i köket idag, samt fyndat julpynt på Emmaus.
Fortfarande inget nytt på mansfronten i mitt liv, kanske inte så konstigt efter en helg utan några utekvällar.

Igår kväll lagade vi pizza, drack rödvin och spelade twister hemma i kollektivet. Alla blev fulla, särskilt jag som förövrigt sög något alldeles fruktansvärt på Twister, och försökte fuska mig ur det genom att "inte fatta reglerna".
När jag vaknade i morse plockade jag upp min dagbok, hade något vagt minne av att ha skrivit något precis innan läggdags.

Med spretig handstil över mer än halva sidan stod:

Är skitfull, och den enda som sover ensam inatt.

Lånade till och med ut min cykel till en kompis som skulle hem till sitt booty-call.

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar