lördag 23 januari 2010

Nyårslöften del 2.

Vi är fem tjejer som firar nyår ihop. Limpans nyårslöfte har ni redan fått ta del av.

Det här kläcker Malle ur sig efter efter en sisådär fyra glas vin:
"Mitt nyårslöfte är att jag ska äta hel-vegetariskt igen. (låter vettigt tänker jag)
Jag ska köpa allting ekologiskt och second hand (låter svårt att hålla men okej då funderar jag vidare)
Och så ska jag leva i celibat resten av året. Jag tror det kan vara bra för mig. (what!!!!)
-Det bryter du om två timmar kontrar Annie.

Och mycket riktigt...vem får på nyårsnatten ligga och skeda med den enda (!) söta killen på hela husfesten i Nacka. Jo den promiskuösa Malle.

Och andra sidan har jag svårt att tänka mig en skönare start på ett år som åtminstone börjar med att alla i vårt kompisgäng är singlar. Själv är jag nybliven singel sedan två månader tillbaka (men det kan vi avhandla framöver) Limpan, Malle och "Den levande syntesizer-kvinnan" är mer veteraner. Annie- som är den nya stjärnan i kretsen och som är kombo med malle i deras lilla stockholmsvåning har jag ingen aning om hur länge hon har legat fritt. Men efter min weekend hos dem kan jag konstatera att hon verkar vara en kvinna som tar för sig här i livet. Härligt säger jag och låter mig inspireras även fast jag än så länge känner mig ganska ringrostig.


Auf Widersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar