lördag 6 februari 2010

Lördag utan bakfylla

Två repliker:

1) till Malle - det är mer än OK att skriva två inlägg i rad! Det är kalas, och mycket smartare än att, som jag, skriva alldeles för långa och splittrade inlägg!

2) till Malin (och mig själv) ang. kondomer - (det här är inte ett försvarstal, utan ett reflekterande resonemang)

mr Januari (även kallad mr Februari sen i torsdags) vägrar inte kondom direkt, men kanske ändå indirekt. Han sa "jag vill inte vara tråkig, men jag kan inte komma med kondom på."
Jag kommer på mig själv med att tänka och känna att samlaget är helt meningslöst om han inte kan komma. Allt prat om hur absurt det är att hela akten ska vara centrerad kring killens utlösning, hur sex är så mycket mer än in + ut = sprut, är som bortblåst ur min hjärna i och med detta enkla statement "jag kan inte komma med kondom på."
Med detta i bakhuvudet vill jag inte heller använda kondom, trots att det går emot mina principer och trots att jag är livrädd för att behöva ställas inför de val som en graviditet innebär.

Varför fungerar mitt huvud så här? Är jag biologiskt programmerad att följa en mans önskningar, och sätta mina egna principer åt sidan?
När jag tänker tillbaka på min sexuella historia inser jag mer och mer att jag nästan alltid låtit frågan kondom/inte kondom styras av killen. Jag har bara haft tur som oftast träffat på killar som föredrar den där lilla latexbaserade försäkringen. Med Marc var det aldrig ens på tal, kondom var en självklarhet och blev efter ett tag en självklar del i förspelet.

Jag går ett steg längre och blir förbannad på Elias. Varför säger han något sånt? Han borde fatta att han inte ställer mig inför ett val, utan inför ett faktum som inte går att göra något åt. (Visst, vi kan ha sex, men bara så du vet så kommer det inte vara skönt för mig.)
Ett jävla mercy-fuck, vem fan vill ha det?
Å andra sidan, där kanske det finns en skillnad mellan manlig och kvinnlig psykologi? Han kanske inte förstår att sex som inte är lika skönt för båda = dåligt sex i min värld, även om det känns fysiskt bra för mig?

Jag känner mig själv, och vet att trots dessa tankegångar kommer det bli skyddslöst sex imorgon, och troligen p-piller om den här romansen leder till ett förhållande.

/Limpan nere i träsket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar