fredag 5 februari 2010

Tummen nr 2!

Jag vet att det inte riktigt är okej att skriva två inlägg i rad men jag satt och funderade på något min väl och festkollega berättade för mig häromdagen.
Vi läser pol-kandprogrammet vilket innefattar bla. Statsvetenskap och denna väninna till mig går i samma klass och i onsdags kväll var det som vanligt billig öl på och förfest på Carmen sedan vidare (för första gången) till Café Opera (vilket förövrigt var helt surrealistiskt) för storskalig dans och fylla.

Vi är ett blandat gäng från klassen och vi har alla väldigt olika politiska värderingar men som jag brukar säga "mångfald gynnar"! Hur som helst, Café Opera, shots, massa fylla och män i kostym. Min väninna är där och vi dansar i dimman och plötsligt ser jag en av våra klasskompisar lägga armen runt hennes midja och uppenbart stöter på henne, hon skämtar bort det och allt är förlåtet och glömt... Kunde man tro...

Duktig och sansad som jag är (eller bara för full) går jag hem och somnar i min ensamhet.

Dagen efter ringer denna kvinna och har brutal ångest, Hon berättar att hon har sovit med mannen (armen runt midjan) och att mörkret, trots att hon inte egentligen var sugen, drog till sig kåthetens ljuva känsla och där låg de nakna och var nära pleasure town...

då kom det, som bakfyllan, som blåtiran, feministiska backlashen, som missbildningarna efter Tjenobyl, TUMMEN!

Igen, vad är grejen med tummen???

Mali de BESVIKEN PÅ MÄNEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar