måndag 8 februari 2010

man måste alltid ha nåt på gång...

News feed: mr Januari kom hit igår och gjorde slut med mig. Kan man göra slut om man inte är tillsammans? Tydligen...
Mer om detta i ett senare och mer distanserat inlägg! Huvudpoängen är i alla fall att det var ett väldigt fint, om även sorgset break-up, vilket besparar mig en hel del bitterhet.



Jag la till Marc som vän på facebook för några dagar sedan (var detta en undermedveten försvarsåtgärd om saker med Elias skulle gå åt helvete, eller bara ett tecken på att jag har såpass distans till Marc nu att det kändes OK?), och vad händer när jag sätter igång datorn för lite oskyldigt singel-bloggande? Jo men visst, som på beställning! "hey chic :)".....

Resultatet av en stunds chattande blir att vi ska på weekend i Manchester tillsammans om drygt en månad!! Superbra eller superdålig idé? Jag har inte bestämt mig..

Den något romantiska framtoningen i "is there anywhere in the country you want to go, but never got the chance?" kan tolkas som antingen just vad som skrevs, eller som att han (trots att han intygade att så inte var fallet) faktiskt fortfarande dejtar kvinnan som var anledningen till att jag inte åkte till London efter nyår. Hrm....?

Jag vet inte om det här är sant eller något jag intalar mig själv, men jag känner att jag har en helt annan distans till Marc nu än för en, två eller fem månader sen. Jag har insett på allvar att han emellanåt betedde sig som ett svin mot mig, och att mycket av det jag accepterade då inte alls var värdigt att acceptera.
Han är inte längre något jag saknar i mitt liv, utan snarare en cosmopolisk affär av endast sexuell (och möjligen vänskaplig) karaktär.

Jag kanske är naiv och dum, men då är det väl en smäll jag får ta! Just nu är jag bara exalterad och ser sjukt mycket fram emot resan! Det visar sig om morgondagen bringar nytt ljus i frågan......

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar