fredag 5 februari 2010

Rödvinsdrömmar

Middagen igår blev lyckad! Puh!
Det är så skönt med vänner som är notoriskt sena när man själv också är notoriskt sen. Kl 19 (vid den tidpunkten var köket upp-och-ner, golvet nymoppat och jag, Jonatan och Jonatans kompis Gustav sprang runt som skållade råttor i panik) började telefonen ringa. 7 av 7 inbjudna var över en halvtimme sena. Puh!

Maten blev asgod, samtalen var trevliga och tro det eller ej - intelektuella! Alla fick paltkoma och päste i soffan. Jag och Elias smög runt och smygpussades lite då och då under kvällen. Vid kl elva ungefär smet vi iväg och gick hem till honom för sex och sömn. Jag var en kass värdinna, men det var det värt!

Jag hade druckit ungefär en halv flaska rödvin under kvällen, och drömde extremt tydliga drömmar hela natten!
Ni vet, såna där drömmar då allt som hänt under dagen/veckan flyter samman och bildar knäppa situationer...

Första drömmen: Jag ligger på rygg, och Elias sitter upp och tittar på mig. "Jag kan inte träffa dig längre." säger han. "Jag har cancer och kommer dö inom ett halvår"
(jag tolkar detta som en blandning mellan min oro att han ska tröttna på mig och att Marcus' pappa tidigare under dagen berättat att hans mamma, Marcus farmor, har fått cancer i bihålorna och troligen kommer bli blind inom ett halvår.)

Jag vaknade av drömmen, och det tog mig flera minuter att inse att det inte var sant.

Andra drömmen: Jag råkar ha sex med en kompis till Elias, och de tycker att jag måste välja någon av dem, men jag förstår inte varför. Jag tycker bara det är gött att ha två män. (kan detta tyda på att jag börjar tröttna på Elias, eller kan det vara gamle Marc som spökar?)

Det visar väl sig med tiden...

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar