tisdag 30 mars 2010

Afrodans på Friskis

Limpan här!
Ligger och slappar i soffan till The Osbournes efter att ha varit på afro-dans jympa på Friskis och Svettis. (känner mig superduktig!)

Reklamavbrott. I'm your venus, I'm your fire, your desire...
Jag sneglar ner på mina egna ben. Vinterbleka, småtorra och med röda rakprickar på hela smalbenen. Lösningen blir apotekets lotion med tanning-effekt. I år igen.

Mr Marriage Material följde med på afro-dansen. Det var bara han och två 60+ gubbar som inte hade bröst där inne. ...Eller ja, en av 60+ gubbarna hade faktiskt bröst.

Han är som en tjej så många gånger, mr Marriage Material. Inte för att han gör "tjejgrejer", som att gå på afrodans. Det gör han för att han är medvetet o-macho. Verkligen. Han är principfast feminist. Och inte på det där "jag är feminist för att få ligga"- sättet, utan faktiskt på riktigt.

Det som gör att han är som en tjej är den bristande självkänslan, ursäktandet av sig själv och sänkandet av folks förväntningar. (tex pratade han om sin dåliga rytmkänsla och motorik inför dansen - vilket inte stämde!) Reflekterandet över vilka signaler han sänder.

Han växer och växer i mina ögon. Mr Marriage Material fyller sitt kodnamn.

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar