lördag 10 april 2010

Söders Semestertankar

Igår gick jag och Malle på söder. Jag inhandlade en present till min Stockholmskarl som tack för att han är så jävla gullig och ger mig nycklar till sin lägenhet och för att han faktiskt är en alldeles för fin typ. Tex så fick jag ett godisfyllt påskägg när jag kom på skärtorsdagen. Har ni hört något gulligare? kräkromantiskt.

Jag köpte en grön, tung glasskål på en antikaffär och jag hoppas att den skall passa in i hans trendkänsliga, ängliga stockholmslya. Gubben i butik var så sjukt chill och trevlig och gav mig massa rabatt. Plitade ihop en liten rebus där jag tackade för min vistelse och lade ner den tillsammans med lite varor från good store och nu står den på hans dyra vintage-soffbord och väntar..

Anyways. Jag och Mali de Bevo-Baby gick och pratade om att det vore kul att semestra ihop med årskrönike-gänget igen.

Vi diskuterade det ena och det andra och garvade åt hur horribelt det hade varit att fjällvandra ihop.

Limpan- trött i fötterna och the lazy cat, Synthesizerkvinnan tjugo meter före med kartan tryckt mot fejan med det ena turistmålet efter det andra i synen (typ nån unik bergart),jag en gnällig retsticka och Mali som försöker lappa ihop relationerna oss emellan samtidigt som hon drar i sig en tetra husets.. Ingen bra idé alltså.

Men då kom Mali på det! Charter! C H A R T E R!

Vi tänker en sista minuten-resa, ospecifierat, all inclusive. Kanske i maj för att fixera brännan inför sommaren? Paraplydrinkar, spaghetti bolognese, pressa, pressa, pressa och absolut inga museum eller andra kulturella aktiviteter. Ligga med bartendrar, sunny beach och sand mellan tårna. Partylinnen, Bruce Springsteen och tomatsås på balkongen. Alla måste göra en tatoering på fyllan innan vi åker hem på fyllan. Typ ros på höften. Pamela är given reseledare. Vad tror ni? Sögna? Klart ni är!!!!





/tigerkvinnan

2 kommentarer:

  1. hallå hallå hallå! PAMELA befinner sig långt ut åt helvete och har tappat bort vårat anväändranamn. när jag får tillbaka det i minnet skall jag skriva ett saftigt inlägg med mycket snuskiga ord. tills dess- charter kanske inte är fel?

    SvaraRadera
  2. användarnamnet är linnlanden@hotmail.com

    lösenordet är något mr thumb har dvs en ytte - (ja kommer du ihåg?)

    //malin

    SvaraRadera