onsdag 21 april 2010

Sympati-sex

I lördags var det folkölsdrickande och urspårning á la carte hemma hos Långeman, en gemensam vän till mig och Enus.
Kvällen var så fantastisk och absurd att den omöjligt kan sammanfattas i ett blogginlägg, men en anekdot vill jag gärna dela med er ikväll, kära vänner.

Urspårningen började nämligen med att vi fick för oss att Långeman skulle klippa mitt hår. Bilderna från kvällen har fångat dödsångest hos mig och ett uttryck av djup koncentration hos Långeman. Han rörde sig runt mig som om hela fab 5-gängets andar plötsigt tagit över hans sinne.
När första, nästan en decimeter långa hårtesten föll och jag såg minerna på Enus och Baloo (Långemans kompis) fick jag en stark känsla av att mina ragg-utsikter inför kvällen (och de närmaste veckorna om det skulle gå riktigt illa) hastigt försämrades.
Jag sa till min eminenta frisör att om det här blir riktigt fult så får du sympati-ligga med mig hela maj månad.

Inga problem tyckte han, också var det bestämt.

Nu blev det ju faktiskt inte riktigt fult, förutom en lock som är sjukt mycket kortare än resten av håret, ungefär som en omvänd mellanstadie-bögtofs, om ni minns dessa.
Dialogen om eventuella sympati-ligg utvecklades aldrig, men har skämtats om sen dess.

Framtiden kommer förtälja om de blir av eller inte.


//Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar