tisdag 4 maj 2010

Vit helg, någon?

De tre senaste helgerna i mitt liv har bestått av festande två eller till och med tre dagar i rad.

Träningen har hamnat på efterkälken till förmån för tentapluggande.
(Fick höra av en student två terminer över att läraren vi har i sociologi och socialpolitik brukar underkänna ca 80% av studenterna. På hemtentor i och för sig, vilket innebär komplettering och inte omtenta, så han kanske är lite snällare mot oss)

Detta extremt osunda leverne har gjort att min mentala spegelbild har förändrats från att se gulligt charmigt mull här och där till att se oönskad plufsighet och celluliter.
Vet inte om det stämmer med verkligheten, men det är ju min egen uppfattning jag bryr mig mest om. Självförtroende = utstrålning = snygghet.
Så idag blir det yoga, som en mjukstart på förändring.
Plus en ny regel: Inga cigaretter och ingen alkohol på vardagar!

Helgen kommer såklart välta mig över ända igen, men jag tänker att Malí och jag skippar falaflar och pizzor till förmån för sushi och linsgrytor, samt väljer vodka och rosé istället för öl! Kanske...

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar