måndag 9 augusti 2010

när tiden står stilla

Just nu är jag i ett tidsvakuum. Om drygt två veckor flyttar jag ner till Malmö igen. In i mitt nya hem, kollektivet Schötet. En fantastisk lägenhet med fantastiska roomies. Ett förstahandskontrakt. Varje svensk 20-nånting i en relativt stor stad' s våta dröm.

Om lite mindre än två veckor kommer mr 2009 på besök till ön. Två nätter och tre dagar. Vilket känns superkul!

Hösten ska bli spännande. Hårdaste terminen hittills i skolan, kanske ett nytt jobb nånstans. Och en ny, spännande relation.
Debsy har jobbat hårt hela sommaren för att bevisa saker... pålitlighet... ansvarsambitioner...
Det är lurigt det där. Jag tycker väldigt mycket om honom, men vissa av hans dåliga sidor är egentligen för dåliga. Hamnar jag i en situation där jag dömer honom för hårt, vilket kanske leder till att jag tappar respekten för honom och behandlar honom illa?
Eller hamnar jag i en situation där jag ska "hjälpa" honom? ("förändra" honom) vilket aldrig kan leda till nåt bra.
Bestämmer jag mig för att ta honom som den han är, blir jag kär i honom och sen brutalt sviken?
Eller blir allting fantastiskt bra?
När jag träffar honom är jag kär i honom. Oavsett hur saker artar sig är jag troligen på väg in i något. Om det nu inte visar sig att han har total-playat mig hela sommaren, och egentligen inte alls är särskilt intresserad.

Nu får jag lägga av med att vara så pessimistisk. Ge det en chans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar