onsdag 22 september 2010

ambivalent

Jag har varit i ett kärleksrus i en och en halv vecka vilket känts som en halv evighet. Underbara fina solskensdagar! Dag tre fick jag hans pågående förkylning och blev sjuk. För lite sömn och för mycket skola och arbete har gjort den ihållande. Har dragits med slemmiga hosta, sotiga påsögon och snorig grisandning men börjar nu äntligen bli frisk. Och känner någonting.


Jag tror att det här förhållandet kommer vara ungefär lika länge som min förkylning. Har inget belägg för detta på något sätt men det var någonting i måndags kväll som inte stämde. Ett stråk av kylighet. Något som fattades. Jag har onda aningar. Vet egentligen inte om jag inbillar mig, att skriva ner det här känns som att bekräfta det, göra en höna av fjäder men jag tror fanemej att vi tom är framme vid kycklinggrytan som stavas "hej, nej, kvinna tyvärr men vi klickade inte som jag först trodde"

Vad jag känner? Typ ingenting men kommer på mig själv att snegla mot en tyst telefon var tionde minut.

Fortsättning följer!
/tiger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar