onsdag 3 november 2010

Icke-dejten

Imorgon skall jag gå på någonting som jag inte vet ifall det är en dejt eller inte med en kille från min teaterkurs.

Ska bli spännande. Jag litar på mali som säger att det kommer visa sig inom tio minuter. Vore kul om det visade sig att någon annan teaterpolare hängde med. Då är det ju garanterat ingen dejt. Känns egentligen inte som om jag bryr mig så mycket. Inte så mycket känslor på spel denna gång.

Nu gäller det egentligen bara att klura ut någonting att bära som är "icke-dejtigt" men samtidigt "jävligt dejtigt" och snyggt. Sminka sig lagom, lagom parfym, lagom lagom kräks-lagom.

Men om det inte visar sig då. Vad fan gör man isåfall??
Ser framför mig hur jag verkligen inte kan klura ut huruvida det är en dejt eller inte och sitter där i mörkret (vi ska se tjechov, körsbärsträdgården på dramaten). I mitten kommer jag få panik och ställa mig upp och frågandes gorma:

- Är detta en sabla dejt eller inte!!!!!!?? Jag måste få veta!!!!


/tigris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar