onsdag 23 mars 2011

Mer musik! och en nyhet...

Åh så fint, Mali!
Ryan Adams på Cirkus vore perfektion (har börjat kötta Friendsboxen igen...)

M har en liten cd-spelare i köket. Så om man vill lyssna på musik utan att stöta sig med grannarna, kanske på konstiga tider eller så, så lyssnar man på cd.
Första morgonen efter lyssnade vi på Håkan. Nåt gammalt. Nåt nytt. Nåt lånat. Nåt blått. och För sent för edelweiss. Och 9e april ska vi till Lund och se honom på Mejeriet.

Om det skulle ta slut skulle jag ligga med en påse ostbågar under armen och gråta sönder mig till "jag vill ha allting".

Det har också blivit mycket Billy Bragg, som jag inte lyssnat särskilt mycket på innan, men som växer i mina öron varje gång en skiva går på.

---

Nu till förra veckans stora händelse, som jag låtit sjunka in litegrann.
1 maj smäller det i Malmö. Jag flyttar in hos M. (!!!!!!!!!!!!!!!)
Det kan verka snabbt, men det känns helt rätt. Senaste typ 6 veckorna har jag inte sovit hemma i kollektivet en enda natt. Och han är så fantastiskt vettig, utöver alla andra fantastiska egenskaper han har.
Jag kommer skriva andrahandskontrakt om mitt rum i kollektivet, så att jag om det mot all förmodan skulle skita sig kan flytta tillbaka.
Undrar vilka låtar jag kommer lyssna på när jag flyttpackar...

/Limpan

2 kommentarer:

  1. Jag är chockad när det gäller inflytten men jag tror på det! Om det känns rätt är det värt att försöka!

    SvaraRadera
  2. förstår det. det kan ju verka väldigt fort, men det känns väldigt rätt. :)

    SvaraRadera