söndag 31 januari 2010

Fredag kväll - söndag morgon fortsättning

Lördag morgon:
Jag vaknade återigen bredvid mr Januari, efter att ha booty callat honom på väg hem. Vi var egentligen närmre hans hem än mitt, men friendship comes first, så jag tvingade oss att promenera genom halva stan, utifall att Malin skulle höra av sig och vilja komma hem. Så blev dock inte fallet, och jag hade återigen en fullständigt fantastisk natt med den här fullständigt fantastiska mannen! (Låter som om någon är fast i kvicksanden och långt under isen förälskad...)

Jag smsar Malin

"Godmorgon älskling. Lever du?"

och får till svar

"Ja, tyvärr. Jag vaknade på en hoppborg."

Hahaha

Kvinnan kommer hem för en dusch och lite frukost, och medan vi sitter med varsin kopp te och skrattar åt kvällen innan trivs jag så bra att jag inte vet var jag ska ta vägen. Så här är det att ha semester i sin egen stad!
Smällen lär komma på måndag när man vågar ta en titt på internetbanken och försöker ta igen allt som skulle läsas under helgen, men det blir det abslut värt!
Vi tog tåget över bron, "shoppade" litegrann (1 1/2 butik + kraftigt illamående) och fastnade vi i mjuka fåtöljer nere i en källare. Den isande jävla kylan var vår Josef Fritzl i över fyra timmar.

Det blev lite klubbande trots bakfyllan, och vi slogs av hur grymt välklädda de köpenhamska flickorna är! Tyvärr var vi lite för nyktra för att ens försöka förstå vad folk sa till oss, och det blev en ganska kort kväll.
Kom hem till ett upp och ner vänt kök samt en pågående FIFA-turnering. Min roommate (Patrik med tvångshostan) är ingen hejare på att städa och har inte visat några livstecken än idag, så för att kunna laga lunch fick vi göra en röjning i köket. Vardagsrummet har jag inte ens vågat kika in i. Man får ta det i etapper, precis som med allt annat här i livet.

Inför kvällen hoppas vi på en extraordinär bioupplevelse, mer om det imorgon...

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar