söndag 31 januari 2010

Fredag kväll - söndag morgon

En liten parentes: Wild Horses - Rolling Stones, bästa morgonlåten! Rätt morgonmusik är mer hormonstabiliserande än något annat.

Den här helgen började med potatisgratäng, rödvin, nostalgi och kärlek hemma hos mig i Malmö. Malin anlände runt nio-snåret, rimligen nere efter att ha träffat sitt ex i Lund..

"Vi behöver ju inte gå ut ikväll om du känner att du inte orkar.."

"Jo för faan! Vi MÅSTE gå ut ikväll!"

Känner ingen som är så förmögen att styra över sina egna val och känslor som Malin. Grym egenskap, jag önskar verkligen att jag hade mer av den varan.

Polisen stoppade vår taxi mot Debaser och tvingade taxichauffören att blåsa ("Idioter! De kollade inte ens däcken!") varpå vi utbytte en hemlig blick och försökte smyga på oss säkerhetsbältena utan att förolämpa honom. Typiskt svenskar eller typiskt tjejer undrade jag i mitt stilla sinne...

Inne på Debaser tar det ca 5 minuter innan en småsöt modskille ställt in siktet på Malin.
Vi minglade lite grann, pratade bland annat med två tyska utbytesstudenter. Konversationen såg ut ungefär såhär:

"Your accent is so lovely" (dagens ironiska underdrift)

småprat om ditten och datten i kanske 20 minuter...

"Im going home to Germany tomorrow" (sweet...) "It will be so nice to see my girlfriend again".

Swish! Tyska killen träffas av fartvinden från Malins sorti.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar