fredag 5 februari 2010

Argagrannenlappar!

Jag måste säga att jag älskar den arga grannen, jag älskar alla arga grannar som existerar, för dom gör det, i alla lägenhetshus, radhusområde, inne i städer, i förorter, byar, småstäder. Den obligatoriska arga grannen. Det som fascinerar mig mest är att att alla dessa, i alla delar av Sverige har ungefär samma problem med sina grannar. Det är för högljutt, stökigt, nedskitat, felplacerat, i vägen, eller något annan irriterande, har dom någon sorts hemlig klubb, en konspiratorisk organisation där de upprätthåller disciplinen bland medborgarna? Kanske är den till och med global? Värt att titta närmare på det här!

Jag såg den roligaste "arga grannen-lappen" när jag precis flyttat in, minns inte riktigt men var något i stil med:

"Du som går med klackar kl 8 varje morgon, kan du sluta med det. Alla är inte vakna då!"

Numera måste man ha ljuddämpare på sina skor, glöm inte det, annars blir dina grannar arga!

Mali de Beauvoir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar