söndag 7 februari 2010

Trasiga skor = trasig man?

Åh Malin, vilken midvinternattsdröm!
För att citera svenska hollywoodfrun Maria Montezani "det tycker jag var väl värt!"
Att du var väl värd en sådan natt kan väl ingen säga emot!

Nybadad med nyrakade fantastiskt mjuka ben (vardagslyx från body shop 99:-) ligger jag i sängen och lyssnar på Cornelis Vreeswijk.

Somliga går med trasiga skor ger mig en något oväntad association... Vi kanske borde analysera våra projektmän efter deras skor? Alltså, inte som i stora skor = stora fötter = stor ... , utan som i en personvärdering i miniatyr:
Sneakers i februari - Charmigt omogen pojkman / övervintrad patetisk tonåring?
Jod-purse med klack - Välklädd och stilmedveten / osäker kille som har komplex för sin längd?

Ni fattar galoppen...........

Idén spinner vidare i mitt huvud, och jag tänker att vi borde ha ett standardformulär för beskrivning av varje man som nämns i denna blogg!

Självskriven kategori är givetvis handstorlek. (dah!) Fler kategorier skulle kunna vara
- förmåga att skriva välformulerade sms (poet eller kommunikationsmiffo?)
- genomsnittlig väntetid för att svara på sms
- boendeform (var placeras han på skalan pojkrum/bostadsrätt?)
- sysselsättning och ambitioner (här nånstans borde ålder också vägas in...)

Det borde även finnas en wild-card kategori, något som gör att x antal minus i alla de andra kategorierna kan spolas bort!

Vad tror ni, kvinnor? Är det ett roligt research-projekt eller är det bara elakt mot våra älskade och hatade heltidsarbeten, även kallade män?

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar