onsdag 10 mars 2010

En öl på Möllan.

Träffade en kille från Happy Pancake (vi kan kalla honom M) igår. Hans öppningsreplik var "Jaha, tycker du jag är mig lik på bilderna då?"
Jag antar att han såg besvikelsen i mina ögon, trots att jag gjorde allt för att den inte skulle få skina igenom..
Vi går till ett ölställe, han frågar om jag röker, jag säger ja, han säger att han röker när han dricker öl, och frågar om jag vill sitta utomhus. Vi är framme vid bardisken, och han beställer en stor stark till sig själv utan att fråga vad jag vill ha. Bartendern frågar mig och jag beställer en öl. Jag fumlar med plånboken, vilket provocerar fram att M betalar för oss båda.

På en skala från 1 till 10 ligger han vid det här laget på en stadig 2:a (varför inte en nolla? -jag har fortfarande förhoppningar)

Jag hinner knappt sätta mig ner innan han frågar om han kan få "hugga" en cigg. Trevligt.
Han frågar mig hur det kommer sig att jag är medlem på Happy Pancake, och jag inser att jag borde tänkt ut ett bra svar på en såpass väntad fråga. Men det har jag givetvis inte, utan nästlar in mig i ett långt svar som berör bloggen och det faktum att jag är medlem för att få reda på om alla fördomar kring internetdejting är sanna.

"Jaha, så vilka fördomar finns det kring internetdejting då?"

Aj aj aj, Linn! Du dansar rakt ner i rävsaxen!!! Vad ska jag svara till någon som bekräftar mina värsta fördomar kring internetdejting? Att de flesta som vistas på såna hemsidor är socialt inkompetenta, fula, ocharmiga killar vars biologiska klocka tickar så högt att de får tinnitus av den.

Tro det eller ej, men kvällen blev faktiskt riktigt trevlig till slut, och vad det berodde på får avhandlas imorgon, nu stupar jag i säng!

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar