onsdag 26 maj 2010

att sova tillsammans

Tredje dejten med Debaserkillen igår. I vanlig ordning inga fysiska närmanden förrän sent på natten.
Vi var hemma hos honom, drack rödvin och lyssnade på musik på hans balkong. Han tände ljus. Den musikaliska resan tog oss tillbaka till tonårsångesten landskap. Det blev Bright Eyes i högtalarna, och gång efter gång blev vi överraskade av att vi lyssnat på exakt samma låtar för sådär 6-7 år sedan. (kanske egentligen inte är så amazing, men det känns helt otroligt)
Vi gick ut en sväng på Möllan och tog en öl med hans vänner som firade någons födelsedag.
Sen gick vi och köpte en pizza. Den med fyra ostar (på mitt förslag, varpå han ropar "get out of my brain! jag tänkte precis på den!")
Alla de där småsakerna plus att jag trivs så fantastiskt bra med honom gör att det här känns helt jävla underbart.
Jag vet inte vad som kommer hända om en vecka, eller under sommaren. Men just nu bryr jag mig inte. Jag vill bara vara med honom så mycket som möjligt.

The it hände igår. Liggpremiären. Och första natten bredvid varandra i en säng. Det kändes inte som att det var någon risk att det blir den sista.
/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar