onsdag 26 maj 2010

Londonångest

På lördag går det ett flyg från Köpenhamn till London, med en stol i mitt namn. Utan mig i.
Efter tre fantastiska kvällar med Debaserkillen känner jag att det vore en omöjlighet för mig att träffa, skratta med och ligga med mr 2009. Ångesten idag bestod i att jag kände att det var dags att höra av mig till honom och berätta att jag inte kommer. Jag kände dessutom ett behov av att vara ärlig med anledningen till att jag inte kommer.
Skickade iväg ett sms från föreläsningen. Fick svar. Han är ledsen att vi inte ska ses, men han förstår. Och önskar mig lycka till med "this dude".
Tio minuters fet-ångest är väl bättre än en hel helg av dubbelspel och psykiska påfrestningar.
Tråkigt med timingen, men jag antar att det här var väntat. Nån gång måste det väl hända.
Marc-eran är alltså slut.
Tror jag.

Jag vet ju inte vad som kommer hända med Debaserkillen.
Ett varnande finger höjdes i mitt huvud igår kväll. När vi var iväg och köpte cigg ringde hans ex. Full och ledsen. Han pratade med henne en liten stund, försökte hålla det kort.
En liten stund senare ringde hon igen. Varpå han blev tvungen att prata med henne en bra stund. 4-5 låtar nånting.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen eller tro. Jag ville inte fråga för mycket, samtidigt som jag inte ville ignorera vad som hänt.
Jag vet inte när de gjorde slut eller hur länge de var tillsammans. Jag frågade hur han mår kring det. Han sa att han är ok, förutom att han är trött på allt drama. Att det har varit så "ett tag".
Är han ett svin när han tappat intresset? Tog det slut väldigt nyligen och hon är normal-ledsen? Är det han som har gjort henne så ledsen? Är hon en psycho-bitch som ringer och mår dåligt på regelbunden basis?
Det varnande fingret har jag fått från bloggen, kvinnor, från vårat formulär. Hur tog det slut med hans senaste flickvän, och hur behandlar han henne?
I och för sig, han beteende mot henne igår är ju verkligen klanderfritt. Han tog sig tid i telefon, två gånger. Han tog inte med sig mig till stället där deras hon var med deras gemensamma vänner förrän hon gått därifrån. Han lät inte irriterad mot henne när hon ringde. Han pratade inte skit om henne med mig.
Vad säger ni, damer?
Dags för mig att fylla i formuläret kanske?

/Limpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar