fredag 21 maj 2010

Vitprickiga mandlar

Mådde lika skit imorse som igår morse. Tog några Ipren och gick ut på stan. Köpte hårfärg, glass och öl.
I hissen på väg upp kollade jag i spegeln. Gapade stort, och såg ett mycket tråkigt faktum i mitt svalg.
Vita prickar på halsmandlarna. = Halsfluss. = Antibiotika. = Ingen fest för mig. = Inget hångel för mig.
Jag köpte mig en tågbiljett hemåt. Inser mina egna begränsningar. Tex den att jag inte pallar vara hemma här, i denna äckliga, tråkiga lägenhet. Jag kan alltså inte vara sjuk i Malmö.
Så imorgon bitti kl 10 är det jag som åker tåg till mammas famn.

Men jag har ändå halvbestämt träff med Debaserkillen ikväll. Vi facebookchattade förut. Jag misstänkte ju honom för att ha smittat mig med denna fruktansvärt tråkiga sjukdom. Men han var, enligt sig själv, oskyldig.
Får väl se om jag är vaken inatt när han slutat jobbet.

Klasskamraterna a.k.a alkoholisterna ska till Höllviken. Jag vill hemskt gärna förlja med på det också. Spela crocket, grilla, ha det gött.
Just nu sitter jag med feber och ett glasspaket framför Americas best dancecrew. Tid på vårdcentralen om 45 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar