tisdag 14 december 2010

... har funderat lite mer idag kring gårdagens tankar. Dock inte tänkt på Debsy knappt nåt alls.
Vet fortfarande inte om det är en bra eller dålig idé att börja träffa honom igen.
På plussidan har vi en otroligt charmig, intelligent kille som alltid får mig att skratta, må bra, känna mig snygg, känna mig smart, känna mig uppskattad. Vi har även sex på plussidan, som kanske inte är det man bör styra sina val efter, men icke desto mindre en faktor som jag vet spelar in.

På minussidan har vi riskerna. Risken att falla dit igen, inte lika hårt och smärtsamt som jag föll i början av sommaren, då jag efter den brutala och plötsliga insikten att Debsy inte var en person jag kunde lita på satt på Sibylla och grät mitt i natten omgiven av tröstande vänner. (så sjukt förnedrande!!!) Men ändå, falla. Kanske kommer det fallet leda till att jag blir ledsen den kvällen han väljer att gå hem från Debaser med någon annan.
Visst kan man tänka att jag kan avsluta det hela om jag märker att jag börjar falla. Men frågan är om jag klarar av att göra det då, eller om jag borde göra det nu. Frågan är också om jag ens märker när jag faller?

Två andra saker vi har på minussidan, som också får Debsys charm att avta lite grann, är dels hans ovana att röka som en skorsten inomhus i sin lilla 40tals etta på typ 25 kvadrat. Alla mina kläder stinker när jag har varit där. Och dels hans rätt så rejält dåliga ekonomi i kombination med min fylle/bakfyllehunger. Båda gångerna vi setts nyligen har jag på eget initiativ bjudit honom på mat. Det funkar inte i längden. Och han har typ bara fiskpinnar hemma.

Antagligen kommer jag inte hinna träffa honom innan jul, så det blir väl ett naturligt avbrott som kan mana till mer eftertanke.

/Limpan

1 kommentar:

  1. Debsy är en tönt. Finns nog vettigare saker och män du kan sysselsätta dig med. Varför gilla en snubbe som ändå ska dra hem med någon annan framför dig? Som är missbrukare? Bara för en stunds bekräftelse? inte så värt...

    SvaraRadera